zaterdag 10 september 2011

"Minnesota nice"

Vandaag was mijn tweede dag stage. Om privacy-redenen noem ik de naam van de school niet (ze zijn daar héél streng in). Op de eerste foto is de 'bar' van Lindström. Wat leuk is vind ik het uiterlijk; zo onappetijtelijk. Er wordt in Minnesota op een geheel eigen manier geadverteerd door winkeliers. Je ziet borden met teksten als "home of the Scandinavian donut". Een eetgelegenheid waar ook kinderen zich kunnen vermaken wordt aangeprezen als een "family restaurant". Ik smeer tegenwoordig mijn boterhammen met het botermerk "I can't believe it's not butter!" Eén van de concurrenten van 'mijn' botermerk heet "The greatest thing since butter" Nog een concurrent heet "Move over butter". De vraag rijst dan natuurlijk wát ik dan eigenlijk eet. Ik vertel mezelf maar gewoon dat het boter is.
Om weer terug bij de school te komen: het is wennen om weer onder aan de ladder te beginnen. "You can just observe" wordt er dan gezegd. Ik moet dan maar in nederigheid oefenen. Voorlopig dan. Een medestudent zei me dat hij al een berisping had ontvangen: hij had op zijn eerste dag een cliënt een opdracht gegeven! Ik slijt mijn dagen op de stageplek voorlopig met het doornemen van alle info die er voorhanden ligt (heel veel info). Grappig vind ik de jaren '80 interieur stijl die ik overal aantref. Ik sta er soms met verwondering naar te kijken. En de mensen lopen ook in jaren '80 kleding. Veel bruine kleuren. Veel hout. Veel uilen-brillen.
Deze kledingstijl geldt overigens alleen voor mensen van boven de 30.
Op de tweede foto sta ik voor mijn mooie "Dodge". Hij rijdt geweldig. Als ik nu ook nog kon uitvinden -voor de winter begint- hoe de 'defrost' functie werkt ben ik helemaal blij ;)
Tot slot een foto van mijn appartementencomplex. Op het balkon zit Matthew. Maar hij wordt "Math" (spreek uit "Madd") genoemt. Het is een heel aardige medestudent uit Kentucky.



2 opmerkingen:

  1. Ziet er allemaal heel leuk uit Abraham. Het is beslist een hele ervaring om zoiets in je eentje te ondernemen. Onderaan beginnen schrijf je en alleen luisteren. Daar ga je met je MA. Ik zou graag een dag meemaken hoe dit gaat. Wens je een hele goede week en volg je beslist. Groet, Ome Gijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He À wat ontzettend leuk om te lezen hoe het jou vergaat. Wat schrijf je leuk over kleine details als de 'boter'.
    Het stelt me wel gerust dat je al met wat mensen omgaat hoor;)
    Heel veel liefs, vanuit ons platte kleine koeienlandje,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen