woensdag 11 januari 2012

Barbershop

Vandaag ben ik bij de kapper geweest in Center City; letterlijk een gehucht met 1 straat. Maar met een heel goede kapsalon. Het is altijd leuk om dan te babbelen: over hoe Amerika is, het van de kapster te horen, over Amerikanen,...over Minnesota. Bij het afrekenen zei ze: "Well, if you ever need a haircut..." Ik antwoordde meteen: "I'll come back." Ze zijn sympathiek genoeg. Het studieleven begint ook weer op gang te komen. Met uitermate veel leeswerk en een al even drukke stageplek. Als 2e-semester studenten worden we ineens veel breder inzetbaar geacht. Een van de nieuwe studenten (1e semester) die met mij op de unit werkt is een Israelische dame van in de veertig. Ze kon niet geloven dat ik ook Israelisch ben. Ze sloeg met een grote opluchting een arm om me heen en sloot haar ogen.

We zullen dit semester veel met rollenspellen gaan werken. Als groep spelen we dan een clienten-situatie na en moet een van ons omstebeurt de rol van counselor op zich nemen. Mijn clientenkarakter is "askme". Ik ben benieuwd hoe dat zal zijn.
Om wat aan mijn conditie te doen en om aan het altijd-in-groei-zijnde zelfvertrouwen te werken wil ik a.s. dinsdag bij een bokschool in Forest Lake gaan kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten